söndag, april 15, 2012

Vippig

bild från SJ

SJ har fått mycket kritik de senaste åren, och det mesta har handlat om deras oförmåga att komma fram i tid.
De senaste, snart fyra åren, har jag åkt i snitt en gång i månaden mellan Stockholm och Östersund, men även till Sala, och endel andra orter. Det är minst 24 resor per år och det har varit få förseningar.
Jag förstår om man tycker att de är usla om man blir väldigt försenad den enda gången man reser med dem, men det är inte speciellt representativt för företaget.
Just nu är jag på väg hem från storstan och känner mig lite vippig med mitt grå SJ-Priokort. Jag tror att man får det om man reser för mer än sex tusen kronor per år och det ger mig alltid fritt kaffe och fritt internet på helgerna (dock inte världens snabbaste och mest stabila uppkoppling). Det tycker jag är lyxigt!

Inga kommentarer: