tisdag, maj 05, 2009

Nörderi

En bekant intervjuade mig om miljömedvetenhet igår. Jag skulle kunna prata i timmar om ämnet. Jag slår mig på bröstet vad gäller maten, i övrigt har jag mycket att lära. Jag försöker dock att hitta miljövänliga alternativ men det är inte alltid som produkterna är tillfredställande. Jag har till exempel testat Änglamarks hårstylingprodukter, för det är något jag anser mig inte kunna leva utan, och de suger verkligen.
Hon frågade mig hur det kom sig att jag började konsumera mer medvetet och efter en lång stunds funderande så måste jag säga att jag har mycket hemifrån. Min fina mamma har alltid varit noga med maten, var den kommer ifrån och att den inte innehåller en mängd tillsatser. Jag fick till exempel bara köpa de glassorter som hade gröna prickar när glassbilen kom och vi hade aldrig köpesaft. Mamma bakade alltid eget bröd och det var lyx när vi fick rostad fralla.
En annan milstolpe i mitt nörderi var när jag lärde känna Carina Brydling, hon har lärt mig väldigt mycket och hon är fantastisk på att engagera människor.
Det senaste året har det dessutom blivit extremt trendigt att vara miljömedveten, och jag hoppas verkligen att det håller i sig, att det inte bara är en trend.

Inga kommentarer: