söndag, november 23, 2008

Fy skäms!

Det här är ett öppet brev till Svensk Direktreklam:

Kära SDR,

Idag var jag i mitt stall som ligger cirka en mil utanför Östersund och blev vittne till något som jag skulle vilja kalla för rena dårskapen; En gammal Volvo 245 (alltså en kombi) stannar vid våra brevlådor och står på tomgång, medan föraren lägger pappersreklam i dem.

Jag trodde inte mina ögon! Får en sådan här sak verkligen förekomma? Idag pratar vi ju om att avveckla pappersreklam i brevlådor.

Jag tycker för det första att Svensk Direktreklam ska ta sitt ansvar och kontrollera hur deras reklam delas ut och för det andra att alla hushåll ska ta sitt ansvar att sätta upp en "nej tack till reklam"-skylt på sina brevlådor.

Vänligt men något upprört
/Katja Kristoferson

Ni som vill får gärna kopiera detta brev, skriva in sitt eget namn och maila det till Svensk Direktreklam.
Om ni orkar, skicka en kopia till ert lokala kontor, adressen finns på hemsidan.

PS Alla som kommentar detta inlägg ska få en fin "nej tack till reklam"-skylt av mig. Önska gärna färg!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja det är verkligen under all kritik :)