onsdag, oktober 01, 2008

Grått


Nu börjar eldprovet.
Jag tog en lång sovmorgon idag eftersom jag jobbade till sent i natt och jag hade gärna stannat i sängen, för det är ett par plusgrader och regn. Med andra ord, ett rent skitväder. Men jag har stålsatt mig inför detta och jag tycker att det är lite mysigt att få kura inomhus. Jag har dessutom en massa att göra, bland annat flera månaders kvitton.
Vid lunchtid kom posten och med den en bok jag beställt: "Den Hemlige Kocken" av Mats-Eric Nilsson. Den är faktiskt min bibel just nu och jag tycker att alla ska ta sig en titt i den. Man skulle kunna påstå, även om bara ett uns skulle vara sant i den här boken, att vi är grundlurade av livsmedelsbranschen. Jag skulle kunna skriva i timmar om det här, men det tänker jag inte göra utan rekommenderar er att läsa den, och att inte ta den med en nypa salt. Appropå salt så kan jag tala om att ni bara ska köpa havssalt, inte bergssalt (se sidan 88 och 201 i boken). Läs mer och beställ här.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag åt Bregott med havssalt i på förra personalmötet! Det kändes både exotiskt och nyttigt (som att vara på semester bland västkustens kobbar och skär, fast man bara sitter i en igendammad möteslokal och sluter ögonen och svullar havssaltat margarin) Jaja, det jag skulle komma till var att jag gjort en sak rätt i matväg – yes! / EGE