fredag, augusti 01, 2008

Finfrämmande

Ulle kommer och hälsar på, det är första gången hon är här och Jämtland visar sig från sin absolut sämsta sida. Fredag kväll är fin dock. Vi äter middag med syster och Mats på Brunkullan som har en av Östersunds trevligaste uteserveringar (de har även bra lunch). På natten börjar det regna och sen vill det inte sluta, så resten av helgen besöker vi diverse inomhusutflyktsmål, som jag har varit lite nyfiken på, bland annat JämtTinas Havtorn. Tina har en havtornsodling på Annersia, hon berättar för oss att hon planerar att kunna skörda 2 ton havtornsbär per säsong om ett par år. Havtorn är ett av världens nyttigaste bär och innehåller många vitaminer och antioxidanter. I gårdsbutiken kan man handla diverse nyttiga produkter, till exempel marmelad, saft, vitamindryck och ett torkat pulver. Vi drack kaffe och åt havtornsmuffins i växthuset, med regnet smattrande mot taket.
Jag köpte havtornspulver som jag blandar i min morgonsmoothie.
Molnen är som en vägg och jag är mycket besviken att jag inte får visa Ulle vår vackra fjällvärld. Men jag tror nog hon är rätt så nöjd ändå för vi fick ju se en av världens största countrystjärnor.

Inga kommentarer: