onsdag, oktober 08, 2008

Utmaning


Jag har blivit utmanad av Petra, hon vill veta vad jag har för makeup-vanor. Eftersom jag sminkar mig så gott som varje dag så antar jag den gärna. Vill påpeka redan här att jag inte använder miljövänliga produkter och efterlyser tips på det!

Sminkar du dig varje dag? Ja, jag kan låta bli om jag ska sporta eller bara ta det lugnt en söndag, det är bra att låta huden vila. Men oftast blir det lätt foundation, kanske blandat med lite hudkräm och mascara även om jag ska till stallet eller till kajaken.
Hur mycket tid lägger du på att sminka dig till vardags? 1o-20 minuter, lägger hellre tid på make än hår. Tar ungefär samma tid till fest.
Hur mycket pengar lägger du på smink varje månad? Jag har inte en aning. Produkterna är så dryga. Idag köper jag rätt dyra produkter, jag tycker att det lönar sig. Kanske 200 kr?
Föredrar du budget eller lyx när det kommer till smink? Ah, det hade jag visst redan svarat på. Billigaste märket jag använder är väl Lumene (ögonbrynspenna). Dyraste produkten är min foundation från Biotherm. Jag kan nog impulshandla en och annan billigare ögonskugga, men de blir alltid liggande oftast oanvända.
Vad använder du för smink till vardags?
Proceduren ser ut så här:
Underlagskräm: Canoderm från Apoteket, mirakelkräm för min extremt torra hy.
Foundation: Biotherm Aqua Radiance bla bla bla, för torr hy
Eventuellt lite täckkräm från MakeUp Store, men jag har haft väldigt snäll hy ett tag så den ligger bortglömd, peppar, peppar.
Krämrouge i färgen ladyblusch från MAC
Ögonbrynspenna från Lumene i färgen blond
Svart eyeliner med sudd från Clinique
Mascara: Det här är det svåraste. Jag har inte hittat den perfekta mascaran. Antingen är den perfekt att måla med men hamnar under ögonen efter fem minuter eller så är den svårmålad men sitter perfekt. Just nu har jag Kanebos 38 grader med liten borst. Den är avskyvärd att måla med men är underbar när den väl sitter.

Ett milt färgat läppglans från FACE och eventuellt lite puder från MakeUp Store

Om du fick välja endast en produkt, vilken skulle det vara?
Nej nej nej.... ögonbrynspennan... nej.. foundation.. nej.. mascara.. nej.. nej, det går inte.

Jag känner inte så många i bloggvärlden än så jag utmanar Charlie.

1 kommentar:

Petra sa...

Underbart! Vilken sminkjunkie du är jämfört med mig. Skulle nog behöva lite tips av dig =)