torsdag, augusti 28, 2008

Friluftsshopping


Nu har det gått upp för mig: det är ingen skogspromenad vi ska iväg på, det här är hard core-vandring. Kungsleden, släng dig i väggen! Vi ska åka tåg till Narvik, därifrån buss och bil cirka fyra timmar norrut till Dividal/Inre Troms. Vandringen tar sex dagar och slutmålet är Björkliden.
Eftersom jag inte har gått mer än dagsturer förut inser jag att jag behöver rätt mycket nya/begagnade saker.
Jag och mamma åkte upp till Lundhagsbutiken i Järpen för jag tycker att de har snyggast vandringskängor och jag hittade precis vad jag ville ha: en stilren, hög känga som inte är för dyr. Nu har jag bara en vecka på mig att gå in dem, jag hoppas att det räcker. När jag stod i kassan sa mamma att hon skulle köpa kängorna åt mig. Hon är härlig ibland min mor.
Fyndade även riktigt bra 60-liters ryggsäck av utgående modell och en spork.

1 kommentar:

Brunkullan sa...

Tack för att du påminde mig om dessa! Mina söner har haft flera par, men jag har aldrig unnat mig själv några.
Kanske dags i år!!?
Susanne