måndag, augusti 25, 2008

Fjällängtan



Min dragning till fjällen har varit så stark på senare år. Varje gång jag rest upp till Jämtland har det knutit sig i halsen och ögonen har fyllts av tårar när jag betraktat fjällen på avstånd. Trots att jag är uppvuxen i vinterfjäll har jag aldrig riktigt upplevt sommarfjällen.
När jag flyttade upp bestämde jag min för att genomföra min första riktiga fjällvandring, oavsett om jag fick med mig någon eller inte. Tänkte att Jämtlandstriangeln blir bra som nybörjartur. Då går man mellan Storulvån, Blåhammaren och Sylarna och bor på fjällstationerna.
Nu gick mina planer i stöpet, för Petra en vän och kollega, mailade och frågade om jag ville hänga med henne och några till på deras vandring. Petra har bjudit med mig på diverse äventyr det senaste året men jag har varit tvingad att tacka nej, ibland för att jag inte haft tid men lika ofta för att hon gör så galna grejer, som till exempel vintertältning. Jag vågade inte tacka nej den här gången också och när hon lockade med att vi skulle jobba lite under turen, då var saken klar. Nu har jag officiell resfeber fram till 5 september.

Inga kommentarer: