fredag, augusti 29, 2008

Planering


Att packa och planera är en stor del av resan tycker jag. Jag har aldrig packat för en sex dagars fjällvandring och jag inser att det inte är det lättaste. Jag som avskyr att bära saker, ska nu bära säkert 14 kilo i en hel vecka. Jag börjar tro att jag tagit mig vatten över huvudet. Blir dock inspirerad av Anders J som praktiserar ultralätt packning. Bland annat har jag tagit bort kompressionspåsen till min sovsäck, det väger 100 gram.
Maten är så klart roligast att förbereda. Jag har börjat torka frukt och grönsaker, för jag vill verkligen inte leva på frystorkad mat, som dessutom är svindyr, hela veckan. Recepten kommer att finnas på Tasteline, men inte förrän i vår. Jag har oroat mig för frukosten, för jag gillar verkligen inte gröt. Jag tror dock att jag löst det på ett bra sätt; jag har blandat blåbärssoppepulver i havregrynsgröten och det blir faktiskt helt okej.

Inga kommentarer: