tisdag, april 17, 2012

Nödvändigt ont



Bokföring; jag tänker varje gång att jag ska göra den en gång i månaden. Och jag bokför inte ens, jag sorterar bara kvittona, sätter dem i ordning och skickar till revisorn. Men att det ska vara så svårt att ta tag i så här trista saker.

En annan tråkig sak är allt papper som går åt och jag önskar att det fanns ett sätt att undvika det, men i dagsläget ska bokföringen se ut på det här viset och det är ju dock inget jag bara slänger, det ska ju sparas en herrans massa år.

Men jag ser till att allt papper i min skrivare är gjort av returpapper, det är svindyrt men det är så enkelt att motivera sig att köpa dyrt. När du står där och ska handla, slut ögonen och föreställ dig all skog som måste huggas ner för att du ska kunna köpa ditt billiga papper. Även om det står att papperet är miljömärkt så är det inte säkert att det är gjort av returpapper, så läs noga innan du köper. Det gäller även toalett- och hushållspapper.

Jag köper mitt kopieringspapper från Staples och mitt toapapper från Änglamark.


Inga kommentarer: