tisdag, oktober 06, 2009

Underbar morgon


Så här vill jag att alla mina dagar ska se ut:

Strålande höstsol och jag åker tidigt till stallet för att hinna rida en timme i skogen innan jag börjar jobba. På vägen till kontoret gör jag ett par ärenden på stan och köper med mig lunch till mig och mamma.
Först vid halvtolvtiden sitter jag vid datorn, men nu har jag hela dagen och hela kvällen på mig att jobba.

Jag trivs så bra häruppe. Jag saknar Stockholm och jag saknar mina vänner. Men lyxen, att varje dag kunna vara ute i timmar, om jag så vill, det slår alla barhäng och middagsbjudningar och mingelfester just nu.

Jag kanske ändrar mig, men Stockholm står kvar.

5 kommentarer:

Anonym sa...

En strålande höstsol resulterade i ett strålande inlägg! Blogginlägg som är som reflektioner av betraktelser, eller som återger tankar i en berättande form, förmedlar allt som oftast en stämningsfull känsla.

Barhäng, middagsbjudningar och mingelfester associerar jag till livsstilen som filmen "Darling" behandlar. Jag har aldrig känt mig hemma i sådana miljöer, utan trivs i det lilla, det lugna, det naturliga. Staden kommer aldrig att kunna mäta sig med det öppna fältet, den öde sandstranden, den forsande floden eller den stilla sjön.

En höstdag för ungefär 10 år sedan träffade jag en indier i kalifornien. Han berättade för mig att han älskade kalifornien, jobbet, vännerna och sitt liv i största allmänhet. Men samtidigt så saknade han Indien så det skakade i hela kroppen. Han ville "hem" till familjen och barndomsvännerna, "hem" till sitt hemland med den speciella maten och kulturen och allt annat som hörde hemlandet till. Problemet var att när han besökte Indien under semestertider, så saknade han kalifornien lika mycket.

Denna mycket vältaliga man drog den geniala slutsatsen: "I'm screwed for life!"

Det är priset vi betalar för att vi så gärna vilja se andra platser än vår närliggande omgivning.

Melanie sa...

Härlig bild!

Petra sa...

Du har ju så rätt, Stockholm står kvar och snart kommer jag och Solstråle-Helena och drabbar Ö-sund!!!

Miss Agda sa...

Låter helt underbart! Och wow vilken härlig bild.

Linn sa...

Mysig bild. Vi har haft tur med hösten i år. Den har varit otroligt fin. Tycker att du väljer rätt att du stannar här uppe i norrland. Det är bättre luft här ;)