fredag, maj 22, 2009

Träningspass

Totte ska på sommarbete snart. Jag har aldrig lastat en häst förut, men sett diverse mer eller mindre trevliga sätt att få dem att gå på en transport. Vi gick ihop ett gäng i stallet och hyrde en transport för att träna hästarna och poängen är att de ska kliva på och stå kvar helt frivilligt. Alltså inget tvång, inga slag och inga linor. Det tog cirka en timme att få de andra två hästarna att lugnt och fint acceptera att bli inledda och jag var lite nervös över hur det skulle gå med min prins, för han är ju rätt skrajsen av sig. Men jag hade inte behövt oroa mig det minsta, för han gick på utan minsta problem. Det tog inte ens en minut. Sen övade vi på att backa lugnt och fint ut ur transporten och det gick minst lika bra. Jag är en mycket nöjd matte!

1 kommentar:

Anonym sa...

Han är hur gullig som helst.Härligt att han är väluppfostrad ocksåTittar han rakt in i kameran när du tar bilder? Kram Kersti