lördag, december 20, 2008

Äntligen


bild från Bydalen.com

Det var ju för det här jag flyttade hem!

Idag har jag stått på min snowboard för första gången den här säsongen. På ett vis kändes det som första gången på flera år. Kanske för att all åkning de senaste åren har känts så halvdan. Nu är jag i form både på insidan och på utsidan och jag tog mig ner som en gudinna (gud finns, men inte gudinna, i T9-ordlistan, otroligt frusterande) redan första åket. Jo, jag överdriver såklart, men det kändes otroligt bra, bättre än på flera år. Oftast brukar jag ha med mig en härlig matsäck, men idag lyxade vi till det med lunchbuffé på Bydalens Wärdshus.

Ledsen att jag inte har några bilder, men jag brukar ta med mig min gamla trotjänare Olympus mju:II när jag åker utför, dels för att jag köpt en alldeles för stor liten digitalkamera, dels för att jag vill kunna lägga in bilder på bildbyrån jag är med i.


4 kommentarer:

Petra sa...

Ohh, I love it!! Finns det nåt bättre än en massa skidåkning i Sveriges Verbier??? =)

Miss Agda sa...

Låter riktigt härligt! Min snowboard ligger och dammar här i lägenheten :( Längtar till snön!

Anonym sa...

Imorgon bär det av till Hälsingland för lite jul med familjen och lite snowboard i Järvsöbacken! Härligt!

Anonym sa...

va härligt det låter tjejen!!:)

hur är det med totte då? :)