söndag, november 30, 2008

Myslördag

Jag har Totte i ett kollektivstall, vilket betyder att jag måste ta på mig flera ut- eller insläpp varje månad och den här helgen lyckades jag pricka in både lördag kväll och söndag morgon.
Jag hann dock med både några timmars julpyssel och middag innan det var dags att ge sig iväg till hästarna snöovädret.

Jag gjorde en adventskrans att hänga i stallet, sen stod jag för middagen. Den enda matlagningskonst jag egentligen hanterar är improviserade grytor, så jag knåpade ihop en fiskgryta med saffransdoft.
Maria gjorde eget glühwein som smakade himmelskt. Jag ska komma ihåg att be henne om receptet.

2 kommentarer:

Brunkullan sa...

Det är inte i ås du har ditt kollektivstall? Har två kollegor som har hästar på ett sånt stall där.

Så gott det ser ut! Recept? Fast risken är att Tommy tar ut skilsmässa om jag gör nått mer med saffran..;)

Susanne

Anonym sa...

aha ok, men det är det ju värt;) att ha utsläpp lite då och då? hur många sådana pass blir det? Tack för dina mail om träning, är riktigt sugen på att köpa den där boken som du tipsade om!

Mmm, grytor är ju så gott:)