måndag, november 10, 2008

Vilse i telefondjungeln

Häromdagen ringde en tjej från Tele2 till mig. Jag suckade tyst, och förberedde mig på att, efter hennes inledande harang, snoppa av henne innan hon han hämta andan och fortsätta. Men jag kom av mig totalt, för hon sänkte min abbonemangskostnad med femtio kronor och gav mig ett gratis sådant där medtagbart modem och lovade dessutom att det är gratis att surfa med det. Såklart måste det finnas en hake, sade jag till henne, och jo, visst fanns det en hake; jag binder upp mig till deras (gratis) surfabbonemang i 24 månader. Jag fattar faktiskt ingenting, men är jätteglad.
Däremot måste jag köpa en ny telefon. Tydligen måste man ha något som heter 3G för att kunna utnyttja Tele2 till fullo häruppe, och det har inte min telefon för den är jättegammal, det är säkert två och ett halvt år sedan jag köpte den.
Men hjälp, det finns ju en uppsjö av telefoner och jag kan inte välja. Jag vill ha en telefon som jag kan ringa och smsa med och som gärna har några trevliga ringsignaler. Någon som har några tips?

Inga kommentarer: