fredag, augusti 15, 2008

Mirakelprodukter?

Jag har extremt känslig hårbotten. Är jag inte rädd om den börjar den att klia och ibland blir den sårig. Att göra slingor är rent självplågeri och min frisör säger att jag gör det på egen risk.
Ett tag använde jag ett mjällbalsam, men det ska jag tala om för er som fortfarande använder det, att det är så ini norden miljöfarligt. Naturskyddsföreningen har bannlyst alla antimjällprodukter som innehåller zinkpyrition. Läs artikeln här.
Nu har jag hittat ett märke, Rapsodine, som är baserat på svensk ekologisk rapsolja. Jag har bara testat deras schampo och balsam än så länge men de har mängder av intressanta produkter. Kunzeaschampot sägs vara "naturligt bakterie- och svampdödande och lindrar lättare hårbottenproblem". Än så länge är min hårbotten mer än nöjd. Det ska bli intressant att se hur den gillar den torra kalla vintern här i Jämtland. Jag vill minnas att varken hud eller hår trivs speciellt bra här under den kommande årstiden.

Inga kommentarer: