onsdag, juli 14, 2010

Detta vädergnäll

Jag lämnade Jämtland i söndags i sköna sjutton grader. Någonstans efter Sundsvall började det bli svettigt i min icke luftkonditionerade bil och utetemperaturen klättrade till trettiotre grader innan jag var framme i storstan.
Nu är jag i Sala och plåtar finbok med duktiga Linnea och igår var det nästan fyrtio grader varmt utomhus. Jag är bergsmänniska, jag trivs bättre i tolv grader än i trettioåtta. Det känns skönt att veta. Jag ska aldrig gnälla på kylan mer. Jag lovar. Nästan.

3 kommentarer:

Melanie sa...

Kan bara hålla med. Värmen är vidrig och jag säger bara en sak: aldrig mera höggravid under sommaren!

Anonym sa...

Underbara värme:-)

Anonym sa...

Jag är lika! Gnäller men trivs inte när det är för varmt heller.

I Dalarna hade vi över 30 grader sen kom vi hem till 18 grader. Underbara Jämtlandsluft!

Alice undrade om det var på väg att bli vinter när vi kom hem;)

Just nu har jag en gnällig 08:a i form av min syster här hemma som klagar på att det är så kallt!