torsdag, april 08, 2010

KÖP KÖP KÖP

Äntligen är den ute!

Jag var lite rädd att jag skulle tycka att de skulle hålla sig till att spela redan omtyckta countrylåtar, men det behövdes inte många minuter med skivan för att övertyga mig om att Cookies n Beans inte behöver några covers alls.

Flera grymma låtskrivare har bidragit med låtar, bland andra min gamla favoritkille Kristofer Åström, (som även varit med och producerat skivan) och fantastiske Jörgen Kjellgren.

Som album spretar den lite, vilket säkert beror på många olika låtskrivare, men när de levererar det live på releasefesten känns det helt rätt. Det är det enda som ligger Kakorna i fatet; du måste se dem live för att verkligen få den rätta känslan. Jag har sett dem åtskilliga gånger och det blir aldrig tråkigt. Jag brukar säga att se dem live är som att få en vitamininjektion i _ _ _ _ _ _!

Skivan köper ni till exempel här eller här.

Inga kommentarer: