måndag, mars 15, 2010

Snålkärring!


Jag är så glad att jag inte behöver känna mig snål längre, när jag sågar upp hudkrämsflaskor eller klipper upp tandkrämstuber. Även om jag inte blivit kallad snål, så har jag inte sällan fått kommentarer som "hur ooooooorkar du?" men nu känner jag mig snarare miljömedveten och ekonomisk.
Hur gör ni? Kastar ni tandkrämstuben när det inte går trycka ut mer tandkräm? Häller ni vatten i schampoflaskorna för att få ut en sista hårtvätt? Har ni några snåltips att dela med er av?

3 kommentarer:

Unknown sa...

Jag använder alltid tepåsen två gånger...Går mer på lukt en sista datumstämpeln...som jag ändå nästan aldrig kan läsa;))kram

Dum sa...

Haha, vi gör precis så där med tandkrämstuben. Skrapar och skrapar tills det är en sörja längst ner.

Melanie sa...

Jag måste nog erkänna att jag inte gör något av det där, bara om det skulle krisa och jag inte har någon ny tandkrämstub tex. Illa, jag vet;/