fredag, december 18, 2009

Impulsshopping

foto: sebbesula

Jag är urusel på att sköta om min bil, jag vill att allt ska funka och jag avskyr att behöva köpa nya grejer till den, som bensin och sådant. Snön har fullkomligen vräkt ner de senaste dagarna och jag kände att NU är det dags, så jag lämnade in bilen och vips har jag splitter nya vinterdäck. De är så bra att inte ens ABS-systemet slår in. Nu kan jag tryggt köra hem till Östersund! Hoppas att alla andra som är ute på vägarna har bra däck och anpassar farten efter föret.
Förresten, är det någon som vet hur man kan vara miljövänlig när det gäller bildäck? Jag vet att dubbat egentligen är tabu, men det känns som att det är ett måste i Jämtland. Eller?

3 kommentarer:

SebbeSula.se sa...

neat-o burrito :)
Ang. miljövänligheten, så gissar jag att det inte är så miljövidrigt med dubb uppe i jämtland. Värre vore det med massa bilvrak längs vägkanterna som läcker bensin och skit, för att de kört odubbat :)

Linn sa...

Jag håller med. Säkerheten först!!!

Helena Karlsson sa...

Älskade. Hoppas resan hem gick bra. Tack för den underbara julklappen. Den var supergod. Jag ska njuta av den varje kväll nu i jul. Puss på dig. Helena