torsdag, november 12, 2009

Kontrollfreak

Att tvätta är inte min favoritsysselsättning och det retar mig till vansinne när sockorna tar slut innan trosorna och vice versa. Det är aldrig jämvikt, av någon outgrundlig anledning finns det alltid fler av den ena sorten. Just nu har sockorna legat i underläge och jag fick fullkomlig panik och handlade nio par, bara för att komma hem och upptäcka, att nu kommer trosorna inte att räcka till. Jag vågar inte ens tänka på hur stort mitt underklädesförråd kommer att bli om det fortsätter så här. Förhoppningsvis är det en övergående fas, när jag inser att jag faktiskt inte är en fattig student längre, att jag har råd att köpa nya underkläder, jag behöver inte hamstra när jag har pengar på kontot.
Men vad jag egentligen ville komma fram till är att jag vill ge en eloge till Lindex, där jag hittade ett stort sortiment av strumpor i organisk bomull. Det gör mig så glad!

Inga kommentarer: