lördag, september 05, 2009

Mat och vänner


Förra helgen begav jag mig till Kaxås för att, trots dåliga prognoser, hitta lite bär. Det var underbart att komma ut på landet och ut i skogen, men folk hade rätt, jag hittade knappt två liter blåbär. Lördagkvällen och natten spenderade jag hos Peter och Kersti, och de bjöd på en underbar bouillabaisse serverat med nybakat surdegsbröd och ägg direkt från hönshuset på gården.
På söndagen träffade jag syster och hennes man som har ett underbart gammalt hus i andra änden av byn.

4 kommentarer:

Melanie sa...

Gud så gott det ser ut!

Anonym sa...

Ser och låter verkligen jättegott. Svärmor var också på jakt efter både kantareller och bär, men hittade inte mycket till hennes stora besvikelse.

Anonym sa...

Blåbären finns i Torvalla. Eller fanns innan vi plockade frysen full.

Petra sa...

Shit, vad gott det där lät!! Ta med mig nästa gång, will u!