tisdag, september 22, 2009

Äntligen

Coop Änglamark kött
bild lånad från coop.se

Jag var vegetarian under flera år, men jag tycker om kött, gärna i mustiga grytor, eller som grillade burgare. Det ekologiska utbudet har varit sisådär, och jag har egentligen inte ätit mycket kött de senaste åren. Jag tycker dessutom att vi bör i första hand äta vegetariskt för det är skonsammare för miljön att producera spannmål och baljväxter än att föda upp djur.
Nu har Coops egna märke Änglamark utökat sitt sortiment av kött och på min lokala butik hade de en hel frysdisk med bara ekologiska produkter; lammstek, fläskfilé, högrev och så vidare. Dessutom till humana priser!

4 kommentarer:

Emilia sa...

Hurra! Det är underbart tycker jag! bra kött är gott!

Linnea sa...

Hurrahurra!

Sara sa...

att du inte köper en kalkon av mamma varje år, vi har 9 kg kalkon liggande i frysen nu, underbart och kanongott! :)
I övrigt har coop uppe i Lillänge ekologisk, färsk kyckling, Bosarp-kyckling, som är riktigt bra, om du inte redan visste det :D
Många kramar från Sara

Katja Kristoferson sa...

Jag vill verkligen köpa kalkon! Hon marknadsför sig inte alltför väl min syster =)
Tack för tipsen!