torsdag, augusti 13, 2009

Jobbtider

Godaste kaffet i sommar: Zoegas Krav- och rättvisemärkta Hazienda

...är kaffetider. Jag dricker mitt kaffe på tre sätt just nu; pulverkaffe (Änglamark), mockabryggare och eftersom jag inte har någon kaffebryggare så brygger jag direkt i koppen (ett tips om du vill testa, är att ta dubbla kaffefilter, man kan återanvända det som inte haft kaffet i sig).
Jag väljer allt oftare bort pulvret för de andra varianterna men det är fortfarande något som saknas. Det är evigheter sen jag fick en kopp riktigt sjysst kaffe, men det är ingen mening att försöka sig på en espresso eller en cappuccino i Östersund, det är det knappt i Stockholm. Så jag sneglar på den här:


Jag längtar efter en härlig mix av bönor, en härlig crema och perfekt skummad mjölk.
Min kompis J jobbar på Kaffemaskinen och har lovat mig ett fint pris om jag bestämmer mig för den. Det finns en kvar. EN. Bäst att jag bestämmer mig.

Vet ni förresten att kaffe är en av de mest besprutade grödorna i världen. En bra anledning till att välja Krav- och rättvisemärkt.

2 kommentarer:

melanie sa...

det visste jag faktiskt inte, det ska jag tänka på nästa gång det är dags att inhandla kaffe;)

Ehva sa...

Det visste inte jag heller..ska kolla om det finns kravmärkt..perkakaffe...