tisdag, juli 21, 2009

En gnutta hopp

Igår strosade jag med min mor på stan, i ösregnet. Hon hjälpte mig att fixa lite till bilen så jag bjöd henne på lunch. Vi åt vegetarisk buffé på Åhlénsrestaurangen och det var PINSAMT dåligt. Tänk att det ska vara så svårt att hitta en bra lunch, värd pengarna i Östersund. Jag som älskar att äta lunch ute.
Häromveckan hittade jag dock en liten pärla; det finns en thaimoj vid Coop Lillänge! Två glada thaitöser står och wokar medan man väntar, och jag som inte har varit i Thailand och därför inte har den äkta varan att jämföra med, tycker att det är väl värt sextiofem kronor (inklusive dricka). Klart godkänt till skillnad från de andra mediokra Thaiwannabeställena i stan.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag och tjejerna på jobbet har precis upptäckt den där vagnen vi med. Supergott och bra pris!

Petra sa...

Håller med om att de flesta uteluncherna är aptrista...så är det ju här i Sthlm också...

Brunkullan sa...

Nr 12 m räkor!!!
Susanne

Katja Kristoferson sa...

Petra: Man blir ju less var man än är, men SORRY, du har inte rätt att gnälla i det här läget =)

Susanne: Måste testa, är lite skrajsen för räkor dock, vilket är konstigt, för jag brukar inte vara rädd för mat..