söndag, mars 29, 2009

Alfapetefterlysning!

Mamma har drillat mig i Alfapet sen jag var liten, jag kan inte ens minnas hur gammal jag var när vi började. Någon gång på åttiotalet började vi skriva upp varje spelomgång, anteckna högsta poäng för ett ord och så vidare. Nu är vi snart uppe i femhundra omgångar sen vi började anteckna och då ska tilläggas att vi inte bott i samma stad på tio år. Vår spelplan börjar bli sliten och jag är jätterädd att vi ska tappa bort bokstäver. I somras fick vi skruva upp tre plankor ur mammas altan för att plocka upp ett A och ett S som jag lyckades tappa ner.
Antagligen kommer vi att få köpa det nya Scrabble men vi skulle gärna ha ett gammalt fint Alfapet, så är det någon som har ett, i bättre skick, skräpandes hemma så hör gärna av er!

1 kommentar:

Lena sa...

Älska alfapet!

Men vet du att det finns en designad version nu? Alfapet limited edition i bara svart, vitt och gråskala. Sjukt snyggt. Det tycker jag du är värd!