söndag, februari 01, 2009

Årets vackraste dag?

Jag var i stallet redan klockan åtta i morse och släppte ut hästarna.
Åt frukost i lugn och ro, innan jag mockade boxen och städade lite i stallet.

Jag ville inte vara inomhus så jag tog med mig Tottes grejor ut och borstade honom i hagen i stället. Vi tog en långpromenad och jag tror nästan att solen värmde lite i ansiktet, termometern visade sjutton minusgrader.
Igår tränade jag honom på att stå stilla vid pallen, så att jag kan komma upp på honom utan sadel. Vi fortsatte idag men jag är så feg. Han har ju slängt av mig ett par gånger, eller slängt, han har rusat iväg innan jag satt mig tillrätta och jag har glidit av. Men vi blir så ledsna båda två när det går på det viset, så jag har varit lite försiktig.
Idag var det så härligt ute och jag längtade efter att rida barbacka i snön så jag vågade ta steget och helt plötsligt satt jag på honom och han stod blick stilla. Ni anar inte vilken lycka! Vi tog några varv i hagen och han är varm och skön att sitta på. I morgon blir det kanske en sväng i skogen!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vackert men ack så kallt!

Och hur var det på visningen *nyfiken*

Anonym sa...

ojoj, vilka underbara bilder! så fin han är:) och härligt att det lyckades, sånt blir man glad av!

Linn sa...

Mysigt och så otroligt vackert.