söndag, januari 25, 2009

100% hemvändare?

bild lånad från Svensk Fastighetsförmedling

Det är inte det lättaste att få tag i lya i Östersund. Speciellt inte en jag gillar eller har råd med. Banken är inte förtjust i att låna ut pengar till egna företagare.
Jag drömmer just nu om att hitta ett litet hus, men det har inte dykt upp någonting intressant, så jag får nöja mig med att titta på lägenheter.
Köket är det viktigaste när jag letar. Jag skulle kunna flytta in i bara ett kök, ett kök med rum! Det skulle kännas märkligt att flytta tillbaka till min barndoms områden men så dök den här lägenheten upp på Hemnet. Det är ovanligt med fyrkantiga kök, och det är lika ovanligt att de är så neutrala som detta. På onsdag är det visning. Hjälp.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ser ut som Lugnvik. Har jag rätt? Jag hade svårt att slita mig från Lugnvik. Ett jättebra område.

Anonym sa...

Och det känns som en rätt korkad fråga av mig eftersom vi gick i samma klass!

Anonym sa...

Oh, om du flyttar till ett hus måste jag få hälsa på och påta i trädgården, för att stilla min abstinens.

Petra sa...

Wow, den där lyan kommer ju att bli din! Sen kommer jag och våldgästar...haha =)

Anonym sa...

Jag har kollar in fler bilder på Hemnet. Superfin! Jag har haft en etta i samma hus för många år sedan.

Du får gå på känslan du får när du kommer dit trots att det inte är ett område som du tänkt dig.

Mary sa...

Hej Katja, vi känner varandra och jag läser din blogg fast det känns lite fult att inte ge sig till känna. Så det gör jag nu.

XOXO Mary aka Maria i Malmö aka gammal sambo från Hagsätra

Petra sa...

HALLÅÅÅÅ, ska vi uppdatera snart eller???? ;-)

Jag smugglar med dig till Abisko, vännen =)