lördag, december 06, 2008

Tänk på miljön

Idag snöar det igen! Stadiga minusgrader gör att snön ligger kvar i härliga drivor och det känns som att jag befinner mig i sen februari, inte i mörkaste december. Jag är glad, men oroar mig över att det här kan vara den sista snöiga vintern jag får.

Just nu håller FN internationella klimatförhandlingar i Polen och vi hoppas världen hakar på och tar klimathotet på allvar.
Vi måste alla försöka dra vårt lilla strå till stacken och idag genomförs demonstrationer och manifestationer över hela världen. Här kan du hitta vad som händer på din ort. På Jamtlis Julmarknad, i Östersund, kan man träffa representanter från Naturskyddsföreningen.

Tyvärr ska jag sätta mig i min ickemiljövänliga bil och åka till stallet. Men jag försöker att kompensera genom att lätta på gasen, använda bromsen så lite som möjligt och att använda mototvärmare.
Efter stallet ska jag lägga mig i soffan och titta på någon film. Jag känner mig lite hängig. Bäst att ta det lugnt.

1 kommentar:

Anonym sa...

jag kommer ihåg när jag var liten, då var det riktiga vintrar, oftast -20 och massvis med snö. känns som att vi aldrig kommer få vara med om det igen, verkligen tragiskt:(

ha det så mysigt i stallet, det är ju skönt att vara där även om man inte alltid rider:)