söndag, november 23, 2008

Tro, hopp och kärlek

För några veckor sen kom det en ny häst till stallet och hon har varit lite stökig. Inte som Totte, som mest är som en klumpig, nyfiken hundvalp, utan hon har gjort riktigt otrevliga saker. Bland annat sprang hon över mig när jag skulle hjälpa till att leda henne ner till ridhuset. Idag tog ägarna dit Tord från Marieby, som har kurser i ledarskap och han visade några förvånansvärt enkla övningar man kan göra. Malin fick nytt mod och jag tror att det kommer att gå bra för dem, bara hon tror på detta och har tålamod.

Totte har vilodag idag, men jag tog in honom och testade några av övningarna på stallgången. Jag trodde faktiskt inte mina ögon när mitt lilla monster står helt lös på gången och jag kan gå till "hallen" och hämta hans borstar. Första tiden då stegrade han sig bara jag tog ett steg ifrån honom, igår stod han och skrapade med framhovarna när jag gick och hämtade något. Med hjälp av ett rep fick jag lyfta alla hans hovar utan minsta protest. Jag är mållös och lycklig!

2 kommentarer:

Brunkullan sa...

Så bra att ni fått lite hjälp:)
Totte är duktig och tar kursen på allvar ser jag!

Susanne

Anonym sa...

ibland räcker det att ngn kommer med en massa tips sådär, och när man väl får höra dom så tänker man "ja självklart, att jag inte har tänkt på det". Får man fråga vad tipsen var för ngt?

kul att det funkar iaf!