söndag, november 30, 2008

Ljuva vinter!


I morse när jag åkte till stallet, snöade det fortfarande. Perfekt i tid till första advent är Jämtland inbäddat i ett fluffigt snötäcke.
Jag släppte ut åtta busiga hästar och vattnade dem innan jag slog mig till ro i sadelkammaren med en kopp kaffe, medhavd ostmacka och DN Söndag.
När både jag och Totte var klara med frukosten tog vi en rejäl träningsrunda. Först övade vi på att stå stilla vid pallen, sen gick vi ner och joggade i rundcorallen innan vi avslutade med en långpromenad i två decimeter nysnö. Totte tyckte att matte var lite långsam på slutet.
Jag mår så bra av att vara ute på det här viset. Det är så mycket skönare än att gå på gym.
Trevlig advent på er allihopa!

2 kommentarer:

Anonym sa...

vilken underbar bild! javisst mår man bra av att vara ute så mycket! det är en fantastisk känsla, speciellt när det känns i hela ansiktet:) härligt!

Anonym sa...

Kan inte fatta att du har en häst! Så himla fin. Tror nästan att det är så att du måste ha ridkurs med mig! Kram