söndag, november 16, 2008

Christmas Blues

Idag är det snö och ett par minusgrader. Det gör mig glad. Mindre glad är jag över julen. Jag drömmer om en storfamiljsjul, där alla är medräknade, där man ringer och säger: "vad ska vi hitta på i jul" eller "varmt välkomna allihopa". Det är samma visa varje år, alla har planerat sitt, med sin lilla kärna, vilket betyder att de flesta i min familj firar var för sig, några få människor. Nu har jag bestämt mig för att den enda jag ska bry mig om på julafton är Totte, så får de andra planera bäst de vill. Jag hänger med på vad som än händer, men tänker inte engagera mig ett endaste dugg, vare sig i planering eller matlagning (vet att jag kommer ha svårt att hålla mig ifrån det sistnämnda, men jag ska försöka).
Storfamiljsjulen får vänta tills jag har min egen familj.

2 kommentarer:

Petra sa...

Blä, jag hatar också jul, det blir aldrig som jag vill... Ska vi deppa ihop =)

RANA sa...

Jag vet så innerligt väl vad du menar. Här: annat läge, samma känslor. Skickar massor av kramar!