söndag, oktober 26, 2008

Kan inte låta bli


Jag har haft en underbar helg. Jämtland visar sig från sin bästa sida och jag älskar verkligen hösten, speciellt när jag har möjlighet att vara utomhus i timtal.
Totte är ljuvlig. Jag längtar verkligen tills vi ska börja träna tillsammans. Just nu får han ta det lugnt, vänja sig vid sin nya tillvaro och lära känna sina nya kompisar. Vi har övat på att stå i stallgången och på att vara ensam i hagen. Min filosofi är: När hästen gör "fel" är det mitt fel, ALLT är mitt fel. Det är otroligt intressant, och det gör att tålamodet räcker mycket längre. Jag måste var extremt tydlig och konsekvent. Totte är jätteduktig och lär sig snabbt. Jag tror att han gillar mig!

Igår var jag på ett mycket trevligt kalas, som anordnades av Ladies Circle och deras pojkmotsvarighet; Round Table. Jag hade turen att hamna till bords med en kille som ungefär samtidigt som mig flyttat från Stockholm till Östersund, med fru och två barn. Enda skillnaden var att ingen av dem hade någon anknytning hit, ingen av dem hade fått jobb här, utan flyttade "för att de kunde". Vi hade så mycket att prata om att vi nästan inte fick i oss middagen, speciellt avhandlades för och nackdelar med både Stockholm och Östersund.
Jag var ute till halv tre och det var inte igår.

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra bild, ni har ju tom samma frisyr...;p

/Peppe