torsdag, oktober 02, 2008

Brunkullante

Jag kan inte minnas en tid när jag inte druckit Brunkullans te. I Östersund finns en restaurang som heter Brunkullan och de tidigare ägarna började tillverka te redan på 70-talet. Under min gymnasietid, på tidigt 90-tal, tillbringade vi många kvällar på Brunkullan. På den tiden kunde man fika där och vi drack kopp efter kopp efter kopp av det ljuva teét. Idag finns flera olika smaker, varav flera är Krav-märkta, men jag tycker fortfarande att originalet är godast. Har dock bytt från svart till rött. Här hittade jag en tävling där man kan vinna Brunkullans te.

1 kommentar:

Brunkullan sa...

Hej!
Kul att du vill delta:)Noterar dig för 2 lotter i dragningen:)

Visst är det härligt med minnen! Satt också ofta på brunkullans café! Det var där jag lärde mig dricka te..och just brunkullans förståss!!
Orginaltet är det jag gillar mest, men har inte provat alla nya sorter än. Får bli ett köp av alla sorter tror jag, så man får avgöra:)

Susanne