fredag, september 05, 2008

Avfärd


Eftersom jag får resfeber när jag ska till Ikea (och då menar jag inte från Östersund till Ikea Sundsvall, utan jag menar Söder till Ikea Kungens Kurva) så kan ni ju bara gissa hur jag mår nu.
Jag som hade allt under kontroll, jag har vägt och mätt och torkat och funderat och suttit timmar i telefonen med mina turkamrater. Jag har inte provpackat och har inte en aning om vad ryggsäcken kommer att väga. Jag blir osäker på om jag packat rätt antal måltider. Jag undrar om knäckebrödet kommer att hålla i sin förpackning.

Nu har jag fullkomligt gått bärsärkargång i plånboken. En sista rundtur i friluftsbutikerna resulterade i en ny Goretex-jacka från Tierra, ett par Teva-tofflor, ett par lätta vandringsbyxor från McKinley, ett par jägarhandskar som är varma och håller för regn, impregnering, en snygg Nike-keps och en funktionströja från Stadium. Det är inte ofta jag känner mig bara tillfredsställd när jag shoppat, det brukar alltid följas av en gnutta dåligt samvete, men idag känner jag inte av något sådant. Jag har handlat utrustning som kommer att hålla i år framöver och ni som känner mig vet ju att jag inte är någon slit- och slängmänniska. Jag har inget behov av att inhandla nytt varje år.

Nu kommer jag inte blogga på en dryg vecka så spännande fortsättning följer då, om jag överlevt......

Inga kommentarer: