lördag, juli 12, 2008

Lyx

Min kära mor har många intressen, ett av dem är bilbingo. Ibland har hon riktigt tur i spel, och så var fallet den här kvällen. Hon hade inte ens tänkt åka på bingo utan hade varit på marknad med en väninna. På vägen hem tyckte de att de minsann hade tid att svänga förbi bingon i Häggenås, som dessutom är ett ställe där mamma inte brukar vilja spela. Jag satt hos mamma och jobbade, när hon kom in och viftade med en hel bunt femhundralappar under näsan på mig. Hon hade dragit hem storvinsten, som den kvällen låg på 30 000 kronor (alltså, det brukar ligga på max 12 000 eller något i den storleken).
Jag är så glad för hennes skull, det kom väldigt lägligt, eftersom hon precis fått reda på att hon har en vattenskada i badrummet. Så är jag glad för min skull, för såklart ville hon att jag och syster skulle ha en liten slant.
Min favoritparfym, Stella by Stella McCartney, har varit slut ett bra tag och nu fick jag ändan ur att köpa en ny. Jag har väldigt svårt för parfym, både på mig själv och på andra, blir väldigt störd av människor som har för mycket på sig, men den här är ljuvlig. Den doftar svagt av rosor och den känns mycket kvinnlig. Min första Stella fick jag av min vän Anna för ett par år sedan och sen dess har det varit min enda doft.

Inga kommentarer: